Prawie każda czynność jest poprzedzona rzutem kostką, decydującym o sukcesie lub porażce w jej wykonywaniu
W trakcie walk oraz przygód pojawiać się będzie wiele czynników, które utrudnią lub ułatwią wykonywanie różnych czynności.
- Pierwszym czynnikiem są statystyki gracza. Wpływają na efektywność wykonywanych czynności.
- Kolejnym istotnym czynnikiem jest szczęście. Nie chodzi tu o statystykę, a o najzwyklejsze szczęście przy rzutach kośćmi. Wyniki rzutów są dodawane do statystyk przy wykonywaniu czynności.
Uwaga! W niektórych przypadkach kości mogą przeszkodzić lub utrudnić zadania. Dla przykładu, jeśli gracz zdecyduje się strzelić z broni palnej a wynikiem rzutu będą dwie "jedynki", broń gracza zacina się i wymaga użycie punktów akcji do naprawy jej.
(Więcej o punktach akcji *tutaj*)
- Następnym istotnym czynnikiem są wybrane talenty i umiejętności pasywne. Każde z nich ma inny efekt. Jedne wspomagają gracza, inne obniżają kary do rzutów, jeszcze inne upłynniają rozgrywkę.
- Czynnikiem przypadkowym jest również otoczenie oraz warunki pogodowe.
- Istotną rzeczą podczas strzelania jest odrzut. U większości broni odrzut działa w podobny sposób. Odrzut broni to kara do celności, powiększająca się z każdym kolejnym strzałem.
dla przykładu: Gracz strzela serię pocisków z karabinu szturmowego. Jego przeciwnik podczas tury reakcji nie zdecydował się wykonać uniku. Podczas raportu bojowego wykonane zostaną rzuty kośćmi.
Padły 3 strzały. Celność gracza numer 1 wynosiła