CyberFantasy

Opis forum


#1 2014-12-13 22:33:48

Icy

Administrator

Zarejestrowany: 2014-12-13
Posty: 20
Punktów :   

System turowy Re:Act

Mechanika gry CyberFantasy opiera się głównie o rzuty kostką i system turowy nazwany systemem Re:Act.

Re:Act to sposób prowadzenia rozgrywki, opierający się na znanych większości turach ataku i obrony, nazywanych tutaj turami akcji i reakcji.
Po turach akcji i reakcji następuje raport bitewny pisany przez osobę prowadzącą rozgrywkę.
Raport bitewny opisuje:
  co stało się podczas tur graczy,
  rzuty kośćmi warunkujące sukces lub porażkę w wykonywaniu danej czynności,
  aktualne statystyki graczy (odniesione wcześniej rany, ilość amunicji, status postaci uzyskane punkty doświadczenia),
  informacje o otoczeniu,
  inne informacje, takie jak odległość między graczami, ilość przeciwników wokół graczy,
  kolejność następnych tur.


Tura akcji
Tura gracza, zazwyczaj polegająca na przemieszczaniu się i atakowaniu.
Podczas tury akcji gracz może wykorzystać do 3 punktów akcji.
Możlicze akcje podczas tury:
  Przemieszczenie gracza (zużywa 1-2 punkty)
  Interakcja (zużywa zazwyczaj 1 punkt, 2 lub 3 dla bardziej skomplikowanych czynności)
  Strzał z broni - strzał pojedynczy (zużywa 1 punkt akcji) , seria pocisków(zużywa 2 punkty), seria full-auto (zużywa wszystkie 3 punkty akcji gracza)
  Akcja broni - każda broń ma opisane akcje, jakie można wykonać, gdy się jej używa, np. rozstawienie, przycelowanie, strzał z granatnika podczepianego (1-2 punktów)
  Naprawa broni - w przypadku gdy broń zatnie się, gracz może użyć 1 punkt akcji by ją naprawić. do tego czasu strzał z tej pukawki jest niemożliwy.
  Użycie umiejętności/gadżetu (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie umiejętności/gadżetu)
  Użycie przedmiotu z ekwipunku (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie przedmiotu)
 

Tura reakcji
Tura gracza, polegająca na reakcji na poprzedzającą ją turę akcji wroga.
Podczas tury reakcji gracz ma do wykorzystania 2 punkty reakcji.
Mozliwe akcje podczas tury:
  Unik - uskok, wślizg, inna kreatywna forma unikania wrogiego ataku (zużywa 1-2 punktów)
  Kontratak - jedna z odblokowywanych umiejętności, umożliwiająca zaatakowanie przeciwnika podczas tury reakcji (zużywa 2 punkty)
  Przemieszczenie gracza (zużywa 1-2 punktów)
  Interakcja ( zazwyczaj 1 punkt, czynności skomplikowane 2 punkty)
  Użycie przedmiotu  (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie przedmiotu)
  Użycie umiejętności/gadżetu (przeważnie defensywnego typu) (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie umiejętności/gadżetu)

Walki i sesje przygodowe najczęściej przebiegają według prostego schematu:
  1. Tura akcji - gracz 1
  2. Tura reakcji - gracz 2
  3. Raport bitewny - administrator/moderator/osoba prowadząca
  4. Tura akcji - gracz 2
  5. Tura reakcji - gracz 1
  6. Raport bitewny
  itd.

W każdym raporcie bitewnym opisany jest przebieg następnych tur aż do kolejnego raportu.

Przebieg przykładowej walki opisany jest w *tym* miejscu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.csklanorange.pun.pl www.kanter-strajk.pun.pl www.rzeczpospolitaclan.pun.pl www.priv-m2.pun.pl www.narutoahinobi.pun.pl