Opis forum
Mechanika gry CyberFantasy opiera się głównie o rzuty kostką i system turowy nazwany systemem Re:Act.
Re:Act to sposób prowadzenia rozgrywki, opierający się na znanych większości turach ataku i obrony, nazywanych tutaj turami akcji i reakcji.
Po turach akcji i reakcji następuje raport bitewny pisany przez osobę prowadzącą rozgrywkę.
Raport bitewny opisuje:
co stało się podczas tur graczy,
rzuty kośćmi warunkujące sukces lub porażkę w wykonywaniu danej czynności,
aktualne statystyki graczy (odniesione wcześniej rany, ilość amunicji, status postaci uzyskane punkty doświadczenia),
informacje o otoczeniu,
inne informacje, takie jak odległość między graczami, ilość przeciwników wokół graczy,
kolejność następnych tur.
Tura akcji
Tura gracza, zazwyczaj polegająca na przemieszczaniu się i atakowaniu.
Podczas tury akcji gracz może wykorzystać do 3 punktów akcji.
Możlicze akcje podczas tury:
Przemieszczenie gracza (zużywa 1-2 punkty)
Interakcja (zużywa zazwyczaj 1 punkt, 2 lub 3 dla bardziej skomplikowanych czynności)
Strzał z broni - strzał pojedynczy (zużywa 1 punkt akcji) , seria pocisków(zużywa 2 punkty), seria full-auto (zużywa wszystkie 3 punkty akcji gracza)
Akcja broni - każda broń ma opisane akcje, jakie można wykonać, gdy się jej używa, np. rozstawienie, przycelowanie, strzał z granatnika podczepianego (1-2 punktów)
Naprawa broni - w przypadku gdy broń zatnie się, gracz może użyć 1 punkt akcji by ją naprawić. do tego czasu strzał z tej pukawki jest niemożliwy.
Użycie umiejętności/gadżetu (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie umiejętności/gadżetu)
Użycie przedmiotu z ekwipunku (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie przedmiotu)
Tura reakcji
Tura gracza, polegająca na reakcji na poprzedzającą ją turę akcji wroga.
Podczas tury reakcji gracz ma do wykorzystania 2 punkty reakcji.
Mozliwe akcje podczas tury:
Unik - uskok, wślizg, inna kreatywna forma unikania wrogiego ataku (zużywa 1-2 punktów)
Kontratak - jedna z odblokowywanych umiejętności, umożliwiająca zaatakowanie przeciwnika podczas tury reakcji (zużywa 2 punkty)
Przemieszczenie gracza (zużywa 1-2 punktów)
Interakcja ( zazwyczaj 1 punkt, czynności skomplikowane 2 punkty)
Użycie przedmiotu (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie przedmiotu)
Użycie umiejętności/gadżetu (przeważnie defensywnego typu) (zużywa zazwyczaj 1 do 2 punktów. Koszt opisany przy opisie umiejętności/gadżetu)
Walki i sesje przygodowe najczęściej przebiegają według prostego schematu:
1. Tura akcji - gracz 1
2. Tura reakcji - gracz 2
3. Raport bitewny - administrator/moderator/osoba prowadząca
4. Tura akcji - gracz 2
5. Tura reakcji - gracz 1
6. Raport bitewny
itd.
W każdym raporcie bitewnym opisany jest przebieg następnych tur aż do kolejnego raportu.
Przebieg przykładowej walki opisany jest w *tym* miejscu.
Offline